preloader

השכרת כספות בבנקים – האם כדאי?

לקוחות רבים הנמצאים לפני קבלת החלטה לגבי זהות הכספת שלהם, מתלבטים בין כספת בבנק לכספת בחברה פרטית. מהו מקור ההתלבטות? האם ישנה תשובה חד משמעית בנושא? מהי? מיד נבחן כיצד בנוי חוזה כספות בבנק, וכיצד בנוי חוזה פרטי של השכרת כספות בחברה חוץ בנקאית על מנת שתוכלו לענות בעצמכם על השאלה האם כדאי להשכיר כסף בבנק או בחברה פרטית.

חוק הבנקאות

חוק הבנקאות מגדיר כיצד תבוסס ההגנה על הכספת, ובאלו תנאים הלקוח יזכה להתייחד עמה כאשר הוא זקוק לכך. החוק קובע כי לכספת יוצמדו 2 מפתחות, שרק עמם ניתן לפתוח אותה. המפתח הראשון נמצא בידיו של הלקוח, והמפתח השני נשמר בבנק. על כן, הלקוח מוגבל בנגישות שלו לכספת לשעות פתיחת הסניף. הבנק לא יכול לפתוח לבד את הכספת, וגם הלקוח לא יכול לעשות כן. ברם, כאשר הלקוח והבנק פותחים איזושהי כספת, על הבנק להתיר ללקוח לשהות לבדו מולה, ולשנות את אופי התכולה בה ללא התערבותו. הבנק למעשה לא יודע מה יש ומה אין בכספת, ועל כן, קל לפרש את חוק השכרת הכספות הבנקאי כחוזה שכירות. כפי שמשכיר דירה לא אמור לדעת מה השוכר עושה או לא עושה בנכס המושכר, כך קורה בכספות.

התנהגות הבנק אחרי שוד או פריצת כספות: ההגנות שלו, מול המציאות מולה ניצב הלקוח

כאשר יש שוד במסגרתו הכספות נפרצות, העניינים מתחילים להסתבך. על אף כי רוב המשפטים שהיו הסתיימו בפיצוי הבנק את הלקוח, הלקוח נדרש להוכיח באופן חד משמעי את שווי הסחורה שהייתה לו בכספת. על אף כי הבנק מעולם לא קם ואמר שהוא יותר מהמשכיר, ותו לא, ועל כן אין הוא אחראי לשמירה, ההיסטוריה הלא מחמיאה שלו הוכיחה שהוא בהחלט לא השקיע מספיק בהגנה על מתחם הכספות שלו: הוא לא דאג להציב כוח אדם בסטנדרטים גבוהים העוסק במלאכת השמירה, ולא השתמש במוצרים בטחוניים המספקים מענה ליוקר התכולה הממוצע בתיבות. לעומת זאת, בחברה פרטית אתם בהכרח תזכו למענה הראוי עבור התכולה שלכם.

היתרונות שלכם כלקוחות החברה הפרטית

ראשית כל, לאחר שעברנו על החסרונות בהשכרת כספת בבנק, אנו מקווים כי ענינו לכם על השאלה לגבי השכרת כספות בבנק – האם כדאי? התשובה היא שמוטב להשקיע בהגנה של חברה פרטית ולזכות בחסינות מלאה מאובדן תכולה, גם במקרים של ניסיונות שוד. חברה פרטית זו מחזיקה בכל האסמכתאות המשפטיות לניהול חברת כספות, ועומדת בתקנים מחמירים ביותר. החברה מעסיקה עובדים שנבחרו בסינון קפדני מאד, הנלקחים לבדיקות פוליגרף תקופתיות למניעת הונאה. העובדים עוסקים בשמירה ממשית על הכספות, ללא יכולת להתנער מחובת השמירה כפי שמנוסח בתת-סעיף הכספות בחוק הבנקאות. הלקוח מקבל מחברת הביטוח של חברת שמירת הכספות כיסוי ביטוחי של 5,000$ (חמשת אלפים דולר ארה"ב), אותו ניתן להגדיל בתשלום נוסף.

עכשיו אנו שואלים אתכם, השכרת כספות בבנקים – האם כדאי? צפו בסרטון הבא לתשובה המלאה.
נשמח לספק לכם מידע נוסף, ייעוץ ראשוני והצעת מחיר משתלמת לשירות השכרת כספת ללא הגבלת ביקורים במתחם הכספות הפרטי שלנו.
התקשרו אלינו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

שיתוף:
next