השכרת כספת בבנק הפועלים

השכרת כספת בבנק פועלים או בריקסטון (חברה פרטית)?

לקוחות הזקוקים לכספת בדרך כלל יתלבטו בין שלושת הפתרונות הבאים:

  • הצבת הכספת בביתם.
  • השכרת כספת בבנק.
  • השכרת כספת בחברה פרטית המתמחה באבטחת כספות.

להלן ההבדלים העיקריים בין שלושת סוגי אחזקות הרכוש הללו. בבית הפרטי שלכם, אתם כלל לא נהנים משמירה, למעט אם הבניין מאויש על ידי שוער, וגם אז לא מדובר בשמירה שמטרתה היא הגנה על הכספת, אלא שמירה כללית שבדרך כלל פורץ מקצועי יוכל לעקוף אותה ללא קושי מיוחד. בבנק, המצב מעט טוב יותר אך לא בהרבה. מחד, אתם מוגבלים בתנועה שלכם לכספת לשעות פתיחת הסניף. בחברה פרטית כבריקסטון, המצב הוא הטוב ביותר, משום שגם יש ערבות מלאה לתכולה שלכם מבחינת היותה של החברה – ושמירה חברת אבטחה לדברי ערך, וגם מדובר בשירות אבטחת כספות שהוא בהגדרה הרבה יותר מקצועי מאשר שירות של הבנק. עדיין מתלבטים בחיפוש אחר המקום להשכיר כספת לרכוש שלכם?

האם בכל זאת לא כדאי לשקול פתרון כמו השכרה בבנק? המחיר הוא שמדבר, אחרי הכל!

השכרת כספת בבנק פועלים, כמו גם בנק לאומי או יתרת הבנקים הפועלים תחת בנק ישראל, אינם מהווים יתרון במאום לעומת החברה הפרטית, גם לא במחיר. מדוע? משום שבתמורה למחיר הזול ששילמתם אתם מפקירים את הכספות שלכם לשירות שבמקרה חלילה של אירוע (שריפה/הצפה/ שוד כספות) יכחיש שהוא כפוף לחוק השומרים, וידגיש שרק חוקי השכירות חלים עליו ולכן הם לא חייבים לשלם לכם פיצויים. זה גורר אתכם לתביעת הבנק, שלרוב מסתיימת בניצחונכם כלקוחות (על פי עיון בפסיקות קודמות). לעומת זאת, בחברה פרטית מראש לא ייכנסו אתכם לפינה הזו. מעבר לעובדה ששוד הוא תרחיש נדיר ביותר בחברות המשקיעות בכוח אדם איכותי שעובר פוליגרף אזרחי, גם אם הוא קורה, החברה מקיימת אחר תנאי החוזה המלאים ומפצה את הלקוח הנשדד שקל לשקל, בהסתייעהּ בחברת הביטוח המפורסמת Lloyd's בערבויות של 5,000$+ לכספת.

האם עלי להסיק שבבנק בו התעריף יהיה יקר יותר, זה יתקרב יותר לסטנדרטים בחברה פרטית?

לא. מה גם שהמחירים של השכרת כספות בבנקים כמעט אחידים, כמו רוב יתר השירותים שהם מעניקים. השכרת כספת בבנק פועלים או כספת בבנק מזרחי – גם אם יתומחר יקר יותר מבנק לאומי זה לא יהיה בהפרש ניכר, והתוצאה של המהלך במקרה חלילה של שוד תהיה זהה בשני הבנקים. בחברה פרטית, התוצאה לעולם לא תהיה עגומה בכל מקרה, ולכן זו האפשרות הטובה ביותר עבורכם כבעלי רכוש.

שיתוף:
envelope
whatsapp envelope